Onze derde week

24 maart 2014 - Guayaquil, Ecuador

Hola

We hebben weer heel wat te vertellen, want we staan eventjes achter! Ondertussen verloopt het in beide kinderopvangen al heel wat vlotter.

Bij Bie en Melanie hebben de kinderen al heel wat nieuwe materialen leren kennen. Met verf werken vonden ze super, het leek of ze hadden dit nog niet vaak gedaan. We schilderden al veel met onze vingers en onze handjes en dat viel altijd goed in de smaak. Ook namen we een keer zoutdeeg mee, waarmee vooral de oudere kindjes heel lang en betrokken hebben gespeeld. Ze vonden het fantastisch om het speeldeeg uit te testen. De jongere kindjes amuseerden zich dan weer te pletter met de vele ballonnen. Kortom: zowel wij, de kinderen en de juffen hebben zich de afgelopen dagen goed geamuseerd! We blijven zo zeker verder doen en hopen nog vele nieuwe dingen aan te bieden.

Ondertussen is het bij ons, Ann en Shana, erg leuk dat zowel de tia’s als de kindjes ons beide goed opnemen in de groep. We kennen ondertussen alle kindjes hun naam en dit maakt de activiteiten wel gemakkelijker. We hebben ons tekentalent al goed gebruikt, bij gebrek aan kleurplaten hebben we er zelf gemaakt. Ook hebben we onze clownkunsten al bovengehaald en toverden we lange ballonnen om in bloemetjes. Door de hevige regen hebben we vrijdag tot tien uur moeten wachten op de eerste kindjes. Maar toen de kindjes arriveerden, zijn we met vingerverf aan de slag gegaan en hebben we binnen het thema ‘la familia’ een familie geverfd. Dit vonden ze super!

Zoals jullie kunnen lezen verloopt alles dus prima op de stage.

Niet alleen op stage verloopt het goed, maar ook onze weekendjes zijn fantastisch. Het afgelopen weekend zijn we naar de haciënda geweest. Dit is eigenlijk een beetje een boerderij. Zaterdagmiddag zijn we met dertien vertrokken. Het was een hele leuke rit maar we moesten ons regelmatig goed vasthouden omdat de zandweggetjes erg hobbelig waren. Toen we waren aangekomen zijn we meteen aan de slag gegaan. We hebben ongeveer 250 papayaplantjes in de auto geladen en zijn dan richting akker getrokken. Boer Sebastiaan was erg blij met onze hulp. Iedereen stak zijn handen uit de mouwen en zo hebben we zijn hele veld kunnen vol planten. Moe en voldaan keerden we terug naar onze slaapplek. Daar namen we een douche met een zalig uitzicht, genoten we van de zonsondergang en smulden we van een overheerlijke barbecue.

De volgende ochtend waren we al vroeg wakker en genoten we nog van een wandeling. Daarna fristen we ons allemaal op, want we waren uitgenodigd op een cowboyfeestje. We werden hartelijk ontvangen met lekkere hapjes, drankjes en een sjaal voor iedereen. We genoten van heel wat dansjes en keerden ook hiervan weer moe, maar voldaan terug naar onze casita.

Ondertussen is onze derde week al voorbij en zitten we hier nog altijd heel graag!

Tot de volgende!!!

Wist je dat...

...Shana gisteren eindelijk nog eens op een paard heeft kunnen zitten? Ze weer maar eens  verkouden is (dat kan dus ook in Ecuador)? Ze altijd luid riep: “muggen lusten mij niet”, maar nu toch ook behoorlijk veel jeuk heeft?
...
 Ann ondertussen al bijna een echte Ecuadoriaan is? Dat ze al heel bruin ziet? Ze op de foto is gegaan met een dier? Dat ze nu de smaak te pakken heeft?
...
Melanie een lekker ding is? De muggen en zandvlooien haar rauw lusten? Ze daardoor heel veel jeuk heeft? Ze het dan ook moeilijk heeft om van haar wondjes te blijven?
...Bie hier al heel grappige Spaanse uitspraken heeft gemaakt, maar dat iedereen haar uiteindelijk toch verstaat? Ze een wespensteek heeft gekregen tijdens het harde werk op de akker? En ze de wesp zelf uit haar arm heeft gehaald en het gif zelf heeft uitgezogen? (Ja mama, da’s echt waar!) Dat Bie ook nog steeds tot over haar oren verliefd is op de Freeee?
...
Je hier op zondag geen alcohol kan kopen? Dat dat voor ons geen probleem is? Dat we onze drank dan wel kopen op zaterdag?
...De straten hier vol lopen met katten en honden?
...Het muziekje van de vuilniskar klinkt zoals bij ons het muziekje van de ijskarretjes?

1. Hilda en jan:
    25 maart 2014
    amai ann en co,het is fijn jullie bezigheden mee te beleven zo te horen is het heel plezant ginder ja met zo 4 leuke meisjes kan het
    niet anders he,?de kids gaan jullie nooit vergeten denk ik en jullie hen ook niet!hier is ook alles ok,de 1ste ploeg staat nog op
    de 1ste plaats !nog vele groetjes van ons allen en kusjesxxxxxxx.
  2. Leen:
    25 maart 2014
    Hey Melanie,ik denk dat het ginder echt wel goed meevalt hé!!! Maar kijk uit voor al die kleine beestjes zenne.En de kindjes zijn blijkbaar ook in hun nopjes,houden zo!!!
    Groetjes van ons xxx
  3. Papamamashana:
    25 maart 2014
    dat klinkt allemaal zéér positief !!!!! geniet er maar van met volle teugen !! en zoals ik kan lezen laten jullie de kindjes daar ook genieten . voortdoen zou ik zeggen . grtjs
  4. Moeke en voke Shana:
    26 maart 2014
    wij stellen met vreugde vast dat je daar je draai vind we zijn niet zeker dat dit aankomt zo ja laat ons iets weten dikke knuffels moeke voke