Al bijna in de helft

7 april 2014 - Guayaquil, Ecuador

Hallo allemaal

Het is weer al een tijdje geleden en er is dus ook weer wel wat gebeurd. Tijd om jullie op de hoogte te stellen van al onze avonturen.

De afgelopen twee weken hebben we weer heel wat gedaan in de kinderopvang.

Bij ons, Shana en Ann, verloopt alles nog steeds erg vlot. Deze twee weken was 'la casa' het thema in onze guarderia. We werkten rond de badkamer, de slaapkamer, de woonkamer, ... Hiervoor maakten we nog maar eens gebruik van onze tekenkunsten. We tekenden voor elk kind een slaapkamer en een badkamer. Deze mochten zij dan bestempelen met wattenstaafjes. Verder maakten we ook nog zoutdeeg met de kindjes. Na heel wat experimenteren maakten we er handafdrukken in waarvan sommige, jammer genoeg, werden opgepeuzeld door de muisjes. De overige handafdrukken gaan we deze week nog beschilderen en daar gaan we dubbel en dik van genieten, want het is onze laatste week in onze eigen guarderia. Vanaf volgende week gaat onze guarderia namelijk toe. Ze houden er vakantie en dus zullen wij onze laatste dagen doorbrengen in een andere guarderia voordat we naar het schooltje kunnen.

In de guarderia bij ons, Bie en Melanie, verloopt alles ook prima. We hebben weer een heleboel nieuwe dingen kunnen doen met onze kleine spruitjes. In het begin van de week bestempelden we bloemen, hartjes, ballonnen, ... met sponsjes en wattenstaafjes. Dit vonden ze erg leuk en dit verliep ook al heel goed. Verder namen we ook nog touw en verschillende soorten pasta mee waarmee we hele mooie kralenkettingen maakten. Dit was ook een enorm succes. Op het einde van de week brachten we enkele bellenblazen mee en daar konden we de kindjes weer enkele uren mee plezieren. Deze week staat er natuurlijk ook nog heel wat op het programma. We gaan nog wat verder knutselen en experimenteren en ook aan moederdag wordt er gedacht. We gaan een mooie kaart ineen knutselen die de kindjes dan fier aan hun mama kunnen geven. Wij zijn alvast benieuwd naar het resultaat!

Afgelopen vrijdag zijn we met z'n allen nog eventjes langs geweest bij de derde guarderia. We waren hier alle vier erg van onder de indruk. In de guarderia zaten er heel veel kinderen en tia's in één grote, lange, smalle ruimte zonder speelgoed. We waren erg aangedaan van het feit dat ze er echt geen speelgoed hebben en daar willen wij graag iets aan doen. We laten het momenteel nog even allemaal inwerken zodat we goed kunnen nadenken over de investering die we er willen doen.

Als laatste willen we nog vertellen over ons weekendje Cuenca. Met z'n vieren trokken we op pad voor een heel gezellig en cultureel uitstapje. Zaterdagvoormiddag begon onze dag al erg vroeg. We trokken het historische centrum van Cuenca in. Met ons plannetje bij de hand ontdekten we hele mooie dingen. Onze ochtendwandeling sloten we af met koffie en appeltaart en zo waren we helemaal klaar om naar 'el cajas' te gaan.

El cajas was echt indrukwekkend. Het is een nationaal park waar er meer dan 200 meren zijn. Vandaar dan ook de naam 'el cajas', wat 'de meren' wilt zeggen.

Zondag stapten we de bus op om naar Inga Pirca te gaan. Na een hele lange busrit moesten we uitstappen op een bouwwerf. In eerste instantie waren we erg teleurgesteld om wat we zagen. We dachten dat we zo lang hadden gereden voor niets, maar dat bleek toch niet waar te zijn. Na een wandeling voorbij alle wegenwerken, kwamen we op een hele mooie plaats terecht.

Inga Pirca betekent 'inca' en 'muur'. Dat is dan ook wat we zagen. Heel wat fundamenten van deze muren. Met een gids onder de arm ontdekten we de geheimen achter deze stenen.

Als afsluiter deden we nog een vermoeiende wandeling naar de trots van Inga Pirca. Dit was een rots in de vorm van een incagezicht. Dat was het einde van onze trip in Cuenca. We keerden moe, maar voldaan terug naar de Casita.

Wist je dat...
...Melanie naar de dokter moest? Dat we er een gezellig uitstapje van maakten? Dat ze een ontstoken voet heeft door alle muggenbeten/wondjes? Dat ze een wondermiddel heeft gekregen en alles nu wel zal beteren? Dat haar mama niet ongerust hoeft te zijn?
...Ann onze fotograaf van dienst is? Ze de mooiste foto's kan nemen? Ze deze maand jarig is (24 april)? Ze stiekem hoopt op vele verrassingen?
...Shana haar oor hier al 2 keer is afgeveld? Dat ze maar niet leert haar oren in te smeren? Dat ze de plagerijen van haar broer (Timmie) begint te missen? Dat wij haar dan maar van tijd tot tijd plagen?
...Bie ondertussen de bijnaam "abejita' heeft gekregen? Dat dit eigenlijk gewoon bijtje wilt zeggen? Dat ze erg uitkijkt naar het bezoek van ons Lien en ons Toon die morgen aankomen?
...We elke weekend heel lang op de bus zitten om de leuke plekjes hier te ontdekken? Dat dat meestal ritten zijn van 4 uur lang?
...Dat we zaterdag op 9-daagse vertrekken? Dat jullie nadien een uitgebreid blogbericht mogen verwachten?

...We over 48 dagen al terug in België zijn? Dat we woensdag al in de helft van onze verblijf zitten?
...We hier gaan afronden

Hasta luego a todos!!!

1. Papamamashana:
    8 april 2014
    wist je dat ..... dat precies allemaal leuke verhalen zijn , jullie toffe momenten meemaken , profiteer er maar van !!! grijs
  2. Tante nicole:
    14 april 2014
    hallo meisjes en in het bijzonder Melanie
    we weten dat je een leuke tijd meemaakt maar we hebben je toch een beetje gemist bij het feest van papa
    kusjes
  3. Leen:
    16 april 2014
    Hey Melanie,voorzichtig mej uw voetje hé en geniet nog heel goed daar. En wij hebben inderdaad weer goe gefeest te zaterdag zenne,spijtig dat je der niet bij was natuurlijk.Maar zo te zien en horen,verveelt ge u daar helemaal niet hé.Ik ben al benieuwd naar uw verhalen als je terug thuis bent,want dat zal wel de moeite zijn!!! xxx