9-daagse en afscheid in de guarderia

27 april 2014 - Guayaquil, Ecuador

Buenas noches a todos!

Het is alweer een hele tijd geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord, maar we hebben dan ook niet stil gezeten. We zijn namelijk 12 april op 9-daagse vertrokken doorheen Ecuador. We hebben ontdekt dat Ecuador een erg veelzijdig land is met verschillende klimaten. Overal waar je komt heb je een ander landschap, een andere bevolking en een ander weertje. We bezochten: Mindo, Quito, Quilotoa, Baños, Puyo, Rio Bamba en Guamote. We hebben met volle teugen genoten van deze trip en hebben heel veel mooie indrukken opgedaan.

Na onze 9- daagse vlogen we er natuurlijk met volle goesting terug in!
Shana en Ann kregen de vrijdag voor vertrek een erg leuk afscheidsfeestje waar de nodige traantjes vloeiden maar ook de nodige danspasjes werden bovengehaald. We ontdekten dat de kindjes hier geboren danstalentjes zijn!

Afgelopen week stonden Ann en Shana dus ook bij Bie en Melanie in de guarderia. Dit was voor ons alle vier weer eventjes onze draai vinden, maar het was een leuke en bewogen week. Die leuke week konden we afsluiten met een al even leuk afscheidsfeestje! Ook hier liepen er traantjes over de wangen door de lieve dankwoorden van de tias en de verantwoordelijke. We waren er allemaal een beetje van aangedaan, maar het was een leuke afsluiter van de 6 weken stage in de guarderias.

Nu begint er voor ons een nieuw hoofdstuk qua stage, maar daar kunnen we nog niet veel over vertellen want daar horen we dinsdag pas meer over.

We brengen jullie hier dus zo snel mogelijk van op de hoogte!

Wist je dat?
...We hier ondertussen al afscheid hebben genomen van de studenten geneeskunde? Dat zij op 12 april terug naar België vertrokken? Dat we er een leuk afscheidsfeestje voor hadden?
...We onze buschauffeur op 9-daagse elke dag een andere naam gaven?
…Bie haar broer en zus op bezoek zijn geweest? Ons Lien en ons Toon hartelijk werden ontvangen? Mee konden genieten van de tour door Ecuador? Dat wij en vooral Bie er heel hard van genoten hebben? Dat het afscheid toch wel een beetje emotioneel was? Vooral dan bij ons Toon? ;) Dat ze heeft paardgereden (jaja in draf en alles!)? Dat ze hierin toch wel een natuurtalent blijkt te zijn?
…Ann ondertussen 23 kaarsjes mocht uitblazen? Wij daar een knalfeestje voor gegeven hebben? Ze toch wel wat pakjes heeft ontvangen? Wij een karaoke avond hebben gehouden? Ze echt een natuurtalent is als het op piñatas aankomt?
…Melanie met volle teugen van het afscheidsfeestje genoot? Dat ze zich dan nog eens kon uitleven op de dansvloer? Dat ze hierdoor bijna genaaid moest worden? Dat ze ook haar zangtalent kon bovenhalen op de karaoke avond?
...Shana overal wel paarden weet te vinden? Dat Shana en de oven geen dikke vrienden zijn? Dat deze voor de tweede keer ontploft is? Dat ze na de 9-daagse niet meer zonder rugzak kan? Dat ze dit zelf nooit gedacht had?

1. Lieve Van Craenendonck:
    28 april 2014
    Het blijft iedere keer uitkijken naar jullie verhalen, ik had nooit gedacht dat ik zo "computerverslaafd" kon worden om verhalen te lezen (ook die van Hilde), foto's te bekijken, ...
    Het blijft een super-ervaring, zo te lezen. Geniet er van !
    Ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen. Is het niet op de computer dan hoop er veel te kunnen beluisteren na het hele avontuur.
    Groetjes,
    Lieve (Mol)
  2. Hilda en jan:
    29 april 2014
    ja ann en co het w as weer plezant om jullie belevenissen te lezen,ge kent de streek al goed denk ik en heb ook genoten van de mooie fotos van jullie, wat heb je al een bruin kleurtje ann we gaan verschieten denk ik als je terug komt!amuzeren jullie je nog maar goed !vele groetjes t.hilda & n.jan.xxx